Over Laurens

Teksten met flair en stijl en soms een grote bek.

De Brutale Kraai heet stiekem Laurens Kraaijenbrink. Copywriter. Amsterdam. Spijkerjasje, zonnebril, All Stars, grijns op smoel.

Ik schrijf. Dat is mijn ding. Ik schrijf zoals ik ben: brutaal en met een scherp randje, maar ook met veel liefde en humor.

Ik geloof dat je alles in het leven met oprechtheid en enthousiasme aan moet pakken. Met lef en bakken vol stijl. Zo doe ik mijn werk natuurlijk ook.

Een boel grote, mooie merken zijn daar al van op de hoogte. Coca-Cola, Adecco, Nationale Nederlanden, Fïnley en Vice, bijvoorbeeld.

Voor hen schrijf ik artikelen, neem ik websites onder handen, brainstorm ik blogs bij elkaar en werk ik aan mooie nieuwe concepten. Kan ik voor jou ook doen.

EN WIE BEN JIJ?

Er zijn mensen die met dwaze passie geven om wat ze doen. Die geloven dat hun product of dienst iets toevoegt aan de wereld.

Van die mensen die er alles voor overhebben om hun visie werkelijkheid te zien worden. Die met hun werk harten willen veroveren. Die zien dat de wereld draait om meer dan alleen geld verdienen.

Mensen die vol voorover het koude water in duiken. Die “kan niet”, “mag niet”, of “gaat nooit lukken” niet zomaar accepteren. Die niet bang zijn om te staan voor waar ze in geloven.

Mensen met lef. Mensen met stijl.

Met die mensen wil ik werken.

HOE GAAN WE DAT DAN AANPAKKEN?

Oké, stel.

Je wil gaan bloggen, want hebt een hele berg kennis paraat die je graag met de wereld wil delen. Maar hoe begin ik met bloggen?
Je product of dienst staat er, maar je merkverhaal kan wel wat pit gebruiken.
Je zoekt een copywriter voor een persoonlijk interview met je CEO of een case study van een tevreden klant.

Allemaal problemen waar ik stiekem best vrolijk van word. Want ik kan ze oplossen.

AFSPREKEN?

Kan. Goed idee, zelfs!

Ik werk in Amsterdam, in een oud advocatenkantoor pal aan het Vondelpark. Mooi is het daar. Als je langs wil komen om kennis te maken ben je meer dan welkom. Maar ik heb ook een OV-chipkaart en een werkend stel benen waarmee ik een heel eind kom als we op een andere plek afspreken.

Daar komen we wel uit.

WAT ZEG JE D’R VAN

Zullen we beginnen? Kom langs voor een kopje koffie!

Een copy koffie.

🙁

Laurens is creatief, heeft altijd een tal van ideeën achter de hand en denkt proactief mee.

Anna van den Broek, Coca-Cola

Een vrolijke, harde werker!

Lynn Berger, VICE

Begrijpt meteen wat ik met mijn merk zou willen, en zet het om naar een fantastische bewoording.

Hugo Winnubst, Reptoir