Start je Emailmotor – automatiseer je leadgeneratie2020-07-07T12:30:13+02:00

Start je emailmotor!

Automatisch leads genereren met email automation

Doe een aanvraag

tijd te kort doordat je teveel achter je sales aan moet rennen?

Als je steeds hard moet werken om klanten te vinden voor je product of dienst, loop je voortdurend achter de feiten aan. En je hebt wel wat beters te doen dan jezelf verkopen. Zeker als je met jouw bedrijf druk bezig bent om iets goeds te doen voor de wereld.

Ik heb goed nieuws: het kan anders.

Met een effectief automatisch emailsysteem bouw je een groep leads op die je 'opleidt' om je verhaal te leren kennen en je diensten te snappen.

Daardoor heb jij:

  • Meer tijd voor de dingen die er echt toe doen
  • Minder verspilde energie
  • Meer rust in je onderneming
  • Minder verspilde tijd aan mislukte of afgekapte onderhandeling
  • Meer terugkerende klanten
  • Meer positiviteit

Ik schrijf automatische emailseries waarmee je je missie kunt gebruiken om harten te veroveren. Vertel me over jouw sociale onderneming, je plan om de wereld te verbeteren, en ik bouw een reeks emails die mensen subtiel overtuigt van jouw werk en ze overhaalt om betalende klant te worden.

Gestage, duurzame groei door een relatie op te bouwen - op de automatische piloot!

Goeie emailmarketing is de motor in je onderneming.

Dit is hoe zo'n emailmotor werkt:

  1. List building
    Je verzamelt emailadressen via een formulier op je website. Idealiter gebruik je een weggever (lead magnet) om het inschrijven aantrekkelijker te maken. Denk aan een e-book, kortingscode of een gratis adviessessie in ruil voor hun gegevens.
  2. Welcome sequence
    Nieuwe inschrijvingen krijgen automatisch een reeks emails, waarin je ze je verhaal vertelt en ze klaarstoomt om je product of dienst af te nemen. Een deel van deze nieuwe inschrijvingen wordt daadwerkelijk je klant.
  3. Growth
    Van deze nieuwe inkomsten zet je een deel opzij om op social media te adverteren met je weggever, zodat je weer meer inschrijvingen krijgt. Die beginnen weer opnieuw bij stap 2.

Het mooie aan een geautomatiseerde emailserie is dat je alle ruimte hebt om je verhaal op een zo overtuigend mogelijke manier te vertellen, en het daarnaast maar één keer hoeft in te stellen. Daarna doet het voor jou het zware werk: geïnteresseerden omtoveren tot klanten. Zodat jij kan doen waar jij goed in bent.

Als je doelgroep in jouw hoofd kon kijken, zou iedereen je klant al zijn.

Voor jou is het een no-brainer, wat je aanbiedt. Maar hoe krijg je je klanten zover dat zij het net zo zien?

Als storyteller voor duurzame merken heb ik gevoel voor een krachtig verhaal. Ik gebruik jouw missie, je passie en je inzet voor een betere wereld om je klanten te verplaatsen in wat er in jouw hoofd omgaat.

En door mijn eigen idiote passie voor alles wat met voedsel, duurzaamheid en de wereld verbeteren te maken heeft, kan ik precies die woorden vinden die jouw doelgroep recht in het hart raakt. (En toegegeven, mijn ervaring als journalist, blogger en copywriter en verhalenverteller helpt daar ook wel bij..)

Vertel me jouw verhaal?
Dankzij de begeleiding van Laurens heb ik nu een emailserie staan die voortdurend nieuwe klanten oplevert zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Die investering had ik al snel terugverdiend, maar in kopzorgen heeft het me nog veel meer gescheeld!
Anne Loosveld, ESI

Hoe ziet dat eruit?

Hoe een emailserie precies vorm krijgt, verschilt van geval tot geval en heeft vooral te maken vragen als: 

  • Wat is je aanbod? 
  • Heb je een weggever die mensen verleidt om zich in te schrijven?
  • Wat wil je dat mensen specifiek doen na het doorlopen van je email sequence?

Een typisch systeem rondom een email sequence kan er zo uitzien:

Tarieven email copywriting

Copywriting is maatwerk. Om te zorgen dat ik je hele probleem kan oplossen en je geen factuur hoef te sturen voor dingen die je misschien niet nodig hebt, maak ik dus ook een offerte op maat. Maar ik wil ook niet geheimzinnig doen over mijn prijzen (irritant is dat altijd hè), dus dit is wat je ongeveer kunt verwachten.

Scenario 1: Ik heb een emaillijst, maar hoe haal ik daar conversie uit?

Ik help je met het schrijven van een serie die nieuwe inschrijvers converteert in klanten. Na een sessie waarin we je verhaal bespreken, schrijf ik een reeks van 6 emails, die ik je stuur in een google doc. Je leest het door, we bellen en lopen het document door en maken live aanpassingen om het precies kloppend te maken met jouw verhaal en je gevoel. Jij installeert de reeks in bijvoorbeeld Activecampaign of Mailchimp, en je leunt achterover terwijl de aanvragen en sales binnenkomen.

Investering: €1.450,- exclusief BTW.

Vraag aan

Scenario 2: Kan je meekijken met wat ik al heb staan?

Zeker. Je kunt gewoon een uurtje mijn hersenen huren. Als je me van tevoren je hulpvraag en je website stuurt, lees ik me in en geef ik je live tips over hoe je jouw emailserie kunt aanpassen om je conversie te verhogen, of hoe je kunt zorgen dat meer mensen zich inschrijven.

Investering: €150,- exclusief btw. Extra uur bijboeken kost €75,-

Vraag aan

Scenario 3: Mijn kwaliteiten liggen elders. Kan je niet alles uit handen nemen?

Zeker. In een intakegesprek bespreken we de inhoudelijke en technische details die ik nodig heb om je zoveel mogelijk werk uit handen te nemen. Ik installeer een plugin op je website om emailadressen te verzamelen (of begeleid/instrueer degene die zich hiermee bezig houdt), maak een account in Activecampaign voor je aan, schrijf een pakkende emailreeks die je klanten betovert en zorg dat alles goed loopt en naar de juiste pagina's linkt.

Investering: eenmalig €2.100,- exclusief btw.
+ accountkosten emailprogramma (v.a. €9,- /maand)

Vraag aan

Ook jouw verhaal voor je laten werken?

Mail me!

Dan stuur ik je binnen een dag een voorstel voor een vrijblijvende belafspraak.
Samen komen we erachter wat voor jou de beste oplossing is!

Neem vrijblijvend contact op

Laurens weet precies de goede balans te vinden tussen enerzijds iets maken dat aansluit bij mijn idee van mijn merk, en anderzijds wat mijn doelgroep aanspreekt. Bovendien raakt hij precies de juiste snaar binnen mijn doelgroep van millennials: spraakmakende humor, maar tegelijkertijd ook inhoudelijk relevant.

Heino Maitimu, RUSHKULT

Tijdens de projecten dat ik met Laurens gewerkt heb, konden we snel en soepel schakelen. Laurens is creatief, heeft altijd een tal van ideeën achter de hand en denkt proactief mee.

Anna van den Broek, Coca-Cola

Voor één van onze opdrachtgevers, Nationale Nederlanden, werkten we op zeer regelmatige basis samen met Laurens. Laurens is een vrolijke, harde werker. Vooral de combinatie van zelf een interview afnemen en deze dan uitschrijven tot een interessant stuk content is iets waar Laurens erg goed in is.

Lynn Degen, VICE