Branded journalism

Een persoonlijk verhaal dat mensen raakt.

Niets werkt zo goed als een mooi verhaal met een smoel. Wat dacht je van een interview met je directeur, bijvoorbeeld? Een oprecht interview wekt enorm veel sympathie en vertrouwen, en geeft je een mooie kans om je unieke visie scherp uit de doeken te doen.

Een knalhard dichtgetimmerde case study is ook een absolute homerun. Ik praat met je tevreden klanten over wat je voor ze gedaan hebt, en schrijf het op als een goed leesbaar, glorieus stuk over je grote successen. Als dat je toekomstige klanten niet over de streep trekt…

Dit soort verhalen zijn mijn kracht. Persoonlijke, indringende portretten waar de oprechtheid vanaf spat. Ik heb verhalen gemaakt waar ik erg trots op ben, ik doe het graag en ik ben er goed in.

Vraag het maar aan:

Voor Nationale Nederlanden maakte ik een hele reeks artikelen, waarvan een aantal interessante portretten, bedoeld als aanleiding om voor NN belangrijke kwesties aan te stippen. Dit is mijn favoriet – en ook verreweg het meest gelezen.

Voor Rushkult ontwikkelde ik het concept van de “Rush Generation”, een serie portretten van mensen die in hun leven de kernwaarden van het merk belichamen. Ik reisde ervoor naar Portugal en kwam terug met dit verhaal.

Toen Coca-Cola een prijsvraag uitschreef waarmee klanten een reis konden winnen, geloofden sommige mensen niet dat de prijs echt uitgereikt werd. Daarom besloten we een aantal korte interviews te doen met prijswinnaars over hun reis.

Laurens weet precies de goede balans te vinden tussen enerzijds iets maken dat aansluit bij mijn idee van mijn merk, en anderzijds wat mijn doelgroep aanspreekt. Bovendien raakt hij precies de juiste snaar binnen mijn doelgroep van millennials: spraakmakende humor, maar tegelijkertijd ook inhoudelijk relevant.

Heino Maitimu, RUSHKULT

Tijdens de projecten dat ik met Laurens gewerkt heb, konden we snel en soepel schakelen. Laurens is creatief, heeft altijd een tal van ideeën achter de hand en denkt proactief mee.

Anna van den Broek, Coca-Cola

Voor één van onze opdrachtgevers, Nationale Nederlanden, werkten we op zeer regelmatige basis samen met Laurens. Laurens is een vrolijke, harde werker. Vooral de combinatie van zelf een interview afnemen en deze dan uitschrijven tot een interessant stuk content is iets waar Laurens erg goed in is.

Lynn Degen, VICE