Geen slap geouwehoer meer, alsjeblieft

Content is king,” is een zinnetje dat ooit uit de mond van Bill Gates kwam en nu nog altijd overal opduikt als het gaat over reclame maken. Hij had gelijk, natuurlijk. Maar wel ongeveer zo gelijk als iemand die bij een boogschietwedstrijd z’n wenkbrouwen wijs gaat zitten fronsen en in je oor fluistert: “het gaat erom dat je raak schiet, weet je.”

Het feit dat de marketingwereld zo geschokt werd door een dooddoener als “focus nou effe op de inhoud dan” zegt misschien wel wat over hoe we ‘vroeger’ over marketing en sales dachten.

De tijd van fluf en betekenisloze verkoop is wel zo’n beetje over. Het is tijd voor marketing met inhoud. En dat begint met marketeers die actief kiezen voor wie ze werken: bedrijven die wat te zeggen hebben. Merken met een hart. Die eerst kijken naar wat ze kunnen verbeteren in de wereld, en dan pas naar wat ze eraan kunnen verdienen.

De marketing en sales die daarbij hoort, is eerlijk, dienstbaar en gericht op vooruitgang. Zonder fluf, zonder voeten tussen de deur. Daarom geloof ik zo in goed uitgevoerde content marketing, waarbij je eerst kijkt naar hoe je je klanten vooruit kunt helpen en dan pas hoe je ze aan je kunt binden.

Content marketing geeft je merk de kans om een gids te zijn, om mensen echt vooruit te helpen. Om mensen aan je te binden door hun vertrouwen te winnen.

Inspiratie in plaats van manipulatie. Dat is volgens mij de enige manier om een echte verbinding te maken.

In de economie van de toekomst is er geen ruimte meer voor merken die dat niet geïnternaliseerd hebben.

De social mediagids voor wereldverbeteraars

Geen vlugge praatjes: de duurzame langetermijnvisie.

Voor ondernemers die willen groeien met respect voor hun klanten.

Download ‘m hier